pátek 17. dubna 2015

Vepřové plátky pečené ve šlehačce

Plátky krkovice pečené se šlehačkou, dijonskou hořčicí, balsamikovým octem a tymiánem


  • 600 - 700 g vepřové krkovice bez kosti
  • 200 g 40% šlehačky
  • 100 g cibule (1 větší)
  • 70 g dijonské hořčice (2 polévkové lžíce)
  • 30 g sádla (20 + 10)
  • 1 polévková lžíce balsamikového octa
  • čerstvý tymián
  • sůl, pepř

Jak na to  

- na sádle osmahnout cibuli, přendat do mísy/pekáče
- plátky vepřového po stranách naříznout, lehce rukou naklepat, osolit, opepřit
- na pánev přidat kousek sádla, maso zprudka krátce osmahnout z obou stran, urovnat na cibuli
- na pánev nalít malé množství vody, i s výpekem nalít pod maso, posypat lístky tymiánu
- smíchat šlehačku s dijonskou hořčicí a balsamikovým octem, rozetřít na maso
- znovu posypat lístky tymiánu
- péct nezakryté okolo 60 minut při 180 °C dozlatova
.


A opět jeden letitý recept. Vepřové plátky v téhle úpravě nemají chybu. Pokud na přípravu použijeme kýtu, z poměrně suchého masa vytvoříme úžasně šťavnatou záležitost. Krkovici dají samozřejmě přednost milovníci prorostlého masa.
Výborné budou i plátky z plece, pečeně nebo kotlety.

Cibuli nakrájíme na kostky.
Maso opláchneme, osušíme. Podle velikosti rozkrájíme na 3 - 4 plátky. Každý na několika místech na krajích nařízneme.
Stačí centimetrový řez, maso se nebude při tepelném zpracování kroutit.
Lehce rukou naklepeme, osolíme a opepříme.



Zapneme troubu, nastavíme na 180 °C.

Na pánvi rozehřejeme 20 gramů sádla, nasypeme cibuli, okolo 10 minut na mírnějším plameni promícháváme.
Jakmile cibule začne růžovět, přendáme do zapékací misky/pekáče.
Na pánev přidáme 10 gramů sádla, zvýšíme teplotu, připravené plátky zprudka a krátce opečeme z obou stran dozlatova.
Urovnáme vedle sebe na cibuli.



Do pánve nalijeme 100 mililitrů teplé vody, promícháme. I s uvolněným výpekem nalijeme pod maso.
Posypeme čerstvými lístky tymiánu.
V misce smícháme neušlehanou šlehačku s dijonskou hořčicí a balsamikovým octem.
Směsí pokryjeme plátky masa a znovu posypeme lístky tymiánu.
Nezakryté pečeme okolo 60 minut dozlatova.



 
TIP!  Místo šlehačky můžeme použít i smetanu s menším procentem tuku.


Přejít na seznam receptů



8 komentářů:

  1. Nedávno jsem zkoušela a bylo to výborné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za komentář,
      mám radost, že chutnalo :)

      Vymazat
  2. Včera jsem dělala maso k večeři a bylo vynikající. Moc děkuju za recept, hned se u nás zařadil mezi oblíbené:-)
    L

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lu, děkuji za milý komentář!
      Moc mě těší, že byl recept ispirací pro Vaši večeři a že jste byli spokojeni.

      Vymazat
  3. Dnes jsem vyzkoušela tento recept a byl vynikající.Děkuji za inspiraci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já moc děkuji za vyzkoušení receptu a milý komentář! Mám radost, že chutnalo!

      Vymazat
  4. Tento recept jsem našla před měsícem, všem moc chutnalo a budeme se těšit znovu. Jen jsem pořád nechápala, proč je to mezi nejedlými recepty, když nám to připadlo až moc jedlé :) Až dnes jsem si v komentářích všimla,(zase hledám, co uvařím), jakou by to mohlo mít souvislost....:) Taky děkujeme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za milý komentář!
      Myslím, že nevím o nikom (z těch, kteří tedy jedí maso), kdo by byl z takto připravené krkovice zklamaný.
      No jo, Nejedlé... :) Hříčka mých dětí, které blog založily po mém několikaletém slibování, že jim sepíšu do wordu nebo excelu prověřené rodinné recepty.
      Mám radost, že jsou pro vás recepty inspirací!
      Díky, Hana Nejedlá :-)

      Vymazat