pondělí 18. srpna 2014

Rajčatový salát s cibulí

Sladkokyselý rajčatový salát s cibulí


  • 500 g zralých rajčat
  • 100 g cibule (1 střední)
  • 4 polévkové lžíce olivového nebo slunečnicového oleje
  • 1 - 3 polévkové lžíce cukru
  • 1 - 3 polévkové lžíce octa
  • sůl, pepř


 Jak na to  

- rajčata a cibuli pokrájet
- osolit, opepřit, ochutit cukrem a octem, zalít olejem, promíchat
- před podáváním vychladit
.

Klasický, velice jednoduchý salát. 
Zárukou úspěchu jsou dobře zralá šťavnatá rajčata.


Příprava

Rajčata opláchneme a nakrájíme na kousky.
Sloupnutou cibuli rozkrájíme na kostičky nebo proužky.
Vše smícháme v míse.
Do mísy slijeme i šťávu z rajčat, která po krájení zůstala na prkýnku.


Ochucení

  • Osolíme jednou čajovou lžičkou soli, podle chuti opepříme.
  • Vmícháme jednu polévkovou lžíci cukru a jednu polévkovou lžíci octa.
    Zalijeme olivovým olejem.

  • Po promíchání a rozpuštění cukru salát podle potřeby přisladíme nebo přikyselíme.
  • Pěkně si chuť šťávy, kterou pustila rajčata "vymazlíme".
    Salát dáme vychladit do lednice.

Dobře vychlazený rajčatový salát výborně osvěží v horkých letních dnech.
Podávaný s pečivem postačí jako lehká večeře.



Přejít na seznam receptů

5 komentářů:

  1. Já bych přidala jeden nápad, který jsem vyčetla, není to můj výmysl, ale mimořádně mi chutná. Místo octu zkuste přidat do salátu malou lžičku obyčejné hořčice. Okyselí ho taky a je to velmi chutné.:-) Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zní zajímavě, obyčejná je tedy myšlena plnotučná? Musím si poznamenat a vyzkoušet! Díky, Radko :-)

      Vymazat
    2. Hořčice je myšlena plnotučná, s jinou jsem si to netroufla vyzkoušet:-) Radka

      Vymazat
    3. Radko, tak jsem konečně vyzkoušela :) a musím říct, že to není špatné.

      Vymazat