pondělí 18. srpna 2014

Rajčatový salát s cibulí

Sladkokyselý rajčatový salát s cibulí


  • 500 g zralých rajčat
  • 100 g cibule (1 střední)
  • 4 polévkové lžíce olivového nebo slunečnicového oleje
  • 1 - 3 polévkové lžíce cukru
  • 1 - 3 polévkové lžíce octa
  • sůl, pepř

 Jak na to  

- rajčata a cibuli pokrájet
- osolit, opepřit, ochutit cukrem a octem, zalít olejem, promíchat
- před podáváním vychladit
.

Klasický, velice jednoduchý salát. Zárukou úspěchu jsou dobře zralá šťavnatá rajčata.

Rajčata opláchneme, nakrájíme na kousky.
Oloupanou cibuli rozkrájíme na kostičky nebo proužky.
Smícháme v míse.
Do mísy slijeme i šťávu, která po krájení rajských zůstala na prkénku.

Osolíme 1 čajovou lžičkou soli, podle chuti opepříme.
Vmícháme 1 polévkovou lžíci cukru a 1 polévkovou lžíci octa, zalijeme olivovým olejem.



Po promíchání a rozpuštění cukru podle potřeby přisladíme nebo přikyselíme.
Pěkně si chuť šťávy, kterou pustila rajčata, "vymazlíme".
Dáme do lednice.

Dobře vychlazený salát výborně osvěží v horkých letních dnech, podávaný s pečivem postačí jako lehká večeře.
Vhodně také doplní hlavní jídlo - maso připravené v různých úpravách.



 Přejít na seznam receptů




6 komentářů:

  1. Ahoj :) Ráda bych tě pozvala k sobě na blog na právě zahájenou giveaway. Budu ráda, když se zůčastníš ! :) Corculum♥

    OdpovědětVymazat
  2. Já bych přidala jeden nápad, který jsem vyčetla, není to můj výmysl, ale mimořádně mi chutná. Místo octu zkuste přidat do salátu malou lžičku obyčejné hořčice. Okyselí ho taky a je to velmi chutné.:-) Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zní zajímavě, obyčejná je tedy myšlena plnotučná? Musím si poznamenat a vyzkoušet! Díky, Radko :-)

      Vymazat
    2. Hořčice je myšlena plnotučná, s jinou jsem si to netroufla vyzkoušet:-) Radka

      Vymazat
    3. Radko, tak jsem konečně vyzkoušela :) a musím říct, že to není špatné.

      Vymazat